Logo
Spausdinti šį puslapį

Pasaulinė regėjimo diena

Kategorija Naujienos

Pasaulio sveikatos organizacija antrąjį spalio ketvirtadienį paskelbė Pasauline regėjimo diena. Šią dieną žmonės skatinami pasirūpinti savo regėjimu, apsilankant pas gydytoją
Akys – svarbiausias žmogaus jutimo organas. Pasaulį mes suvokiame per savo akis. Jos padeda pažinti aplinkinį pasaulį, jo grožį ir apsisaugoti nuo pavojų. Regėjimo sutrikimo priežastys gali būti įvairios: hipertoninė liga, aterosklerozė, cukrinis diabetas ir kitos ligos, o taip pat mechaniniai pažeidimai, medžiagų apykaitos sutrikimai, vitaminų ar mineralų trūkumas, paveldimumas, užteršta aplinka, įtemptas regimasis darbas, senėjimas ir kt. Labai svarbu nepamiršti sveikos mitybos, kad regėjimas nenusilptų.
Dirbant kompiuteriu reikėtų atkreipti dėmesį į akių sausėjimą ir periodiškai vartoti akis drėkinančius lašus, kurie vadinami „dirbtinėmis ašaromis“. Kasdien mes sumirksime apie 28 tūkstančius kartų. Mirksėjimo metu pašalinami ant akies atsiradę nešvarumai – tuo metu jos nuvalomos ašaromis, o ašaros sudrėkina akis. Ilgai žiūrint viena kryptimi, įsitempia akių raumenys, o dėl jų įtampos blogėja kraujotaka, akys pavargsta, Šito galima išvengti, skiriant laiko akių mankštai. Taigi dirbant įtemptą darbą reikėtų pailsinti akis kas valandą 5-10 min., o bendrai pratimus patariama atlikti bent 2-3 kartus per dieną. Akių mankšta:

• Stipriai užmerkite ir atmerkite akis (pakartokite 6 kartus).
• Pažvelkite į viršų, po 1-2 sekundžių nuleiskite žvilgsnį žemyn (kartokite lėtai ir ritmingai 6 kartus).
• Pažiūrėkite į kairę, po to į dešinę. Darykite tai lengvai, po 6 judesius į kiekvieną pusę.
• Sukite žvilgsnį aplinkui: 4 ratus pagal laikrodžio rodyklę, 4 ratus – prieš ją. Po to tą patį pakartokite ir užsimerkus.
• Greitai mirksėkite abiem akimis 10 kartų. Žiūrėkite į tolį 3 sekundes, po to 5 – į pirštą iškeltą 30 cm atstumu nuo akių. Kartokite 6 kartus.
• Po kiekvieno pratimo uždenkite akis delnais ir pailsėkite 2-3 sekundes. Užmerkite dešinę akį ir plačiai atverkite kairę. Tą patį pakartokite su kita akimi. Suraukite kaktą, žiūrėkite piktai. Po to užmerkite akis ir atsipalaiduokite.

Nuo 35-erių metų ir vyresniems, net ir gerai matantiems, gydytojai rekomenduoja pasitikrinti akis profilaktiškai bei pasimatuoti akių spaudimą, nes tokio amžiaus žmonėms atsiranda rizika susirgti gliaukoma bei kitomis akių ligomis. Vaikams nuo 1-3 metų amžiaus ir suaugusiems regėjimas profilaktiškai tikrinamas vieną kartą per metus. Gydytojui nurodžius nešioti akinius – jų nevenkite.
Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos duomenis maždaug 285 milijonai žmonių pasaulyje kenčia nuo regėjimo sutrikimų, iš kurių 45 milijonai akli. 80% visų regėjimo sutrikimų atvejų buvo galima išvengti arba išgydyti.

Kaip būtų galima padėti savo akims? Labai svarbu yra tinkamai maitintis. Valgyti daugiau morkų, mėlynių, žalių lapinių daržovių, o taip pat kalcio turinčių pieno produktų. Valgant, važiuojant ar gulint lovoje neskaityti. Labai svarbu riboti darbo kompiuteriu laiką, televizoriaus žiūrėjimą. Reikalinga laikytis dienos ir poilsio režimo, užsiimti mėgstama veikla, kuri daro atpalaiduojamąjį poveikį, poilsiauti gamtoje.
Svarbu: sveika mityba, akių mankštos ir akių drėkinimas yra svarbiausi dalykai, norint turėti sveikas akis.

Parengta naudojant Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informaciją.
http://www.smlpc.lt/

Pasvalio r. sav. Visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą Ala Markevičienė

© Pasvalio VSB